System rowkowo – przykręcany RP


Notice: Undefined variable: sub_menu_style in /home/prefa10/domains/prefa.pl/public_html/wp-content/plugins/shortcode-menu/shortcode-menu.php on line 192

Notice: Undefined variable: submenu_anchor_color_style in /home/prefa10/domains/prefa.pl/public_html/wp-content/plugins/shortcode-menu/shortcode-menu.php on line 195

Notice: Undefined variable: submenu_anchor_hover_color_style in /home/prefa10/domains/prefa.pl/public_html/wp-content/plugins/shortcode-menu/shortcode-menu.php on line 196

Notice: Undefined variable: sub_menu_style in /home/prefa10/domains/prefa.pl/public_html/wp-content/plugins/shortcode-menu/shortcode-menu.php on line 192

Notice: Undefined variable: submenu_anchor_color_style in /home/prefa10/domains/prefa.pl/public_html/wp-content/plugins/shortcode-menu/shortcode-menu.php on line 195

Notice: Undefined variable: submenu_anchor_hover_color_style in /home/prefa10/domains/prefa.pl/public_html/wp-content/plugins/shortcode-menu/shortcode-menu.php on line 196

Torowiska tramwajowe

Ekrany akustyczne

Nietypowe wyroby betonowe

Informacja ogólna o systemie

System rowkowo-przykręcany (w skrócie system RP) jest nowoczesną nawierzchnią bezpodsypkową przeznaczoną do torowisk tramwajowych wspólnych z jezdnią czyli tzw. nawierzchnią torowo-drogową. Rozwiązanie to zostało wdrożone i jest sprzedawane w kooperacji z firmą TransComfort, dostawcą m.in. elastomerowych profili otulających szyny a powstało z myślą o umożliwieniu łatwego demontażu i ponownego montażu szyn, niezbędnego w sytuacji pęknięcia szyny lub jej zużycia eksploatacyjnego.

--

System składa się z pięciu głównych elementów:

  • prefabrykowanych płyt tramwajowych:

    - torowych – służących do zamocowania w nich szyn
    - międzytorowych – służących do wypełniania przestrzeni międzytorzy
  • szyn tramwajowych typu 60R2
  • profili gumowych otulających szyny
  • zespołów przytwierdzenia mechanicznego szyny tj. łapek, podkładek i wkrętów
  • szybkotwardniejącej zaprawy mineralnej wypełniającej kanały szynowe

Przeznaczenie i zakres stosowania

Nawierzchnia ta przeznaczona jest do eksploatacji w:

  • torowiskach tramwajowych wbudowanych w ulice, bez ograniczenia co do długości torowiska
  • przejazdach tramwajowych
  • przejściach dla pieszych przez torowisko tramwajowe
  • torowiskach tramwajowych na obiektach mostowych

Konstrukcja nawierzchni wraz z odpowiednią podbudową pozwala na stworzenie torowisk tramwajowych, które mogą pracować obciążone ruchem w zakresie od KR1 do KR7 (kategorie ruchu drogowego wg Katalogu sztywnych nawierzchni drogowych, GDDKiA). Wymogi sztywności dla podbudowy w zależności od grubości nawierzchni podano w pliku Nawierzchnie torowo-drogowe - minimalna sztywność podbudowy.

System RP dopuszczony jest do stosowania bez ograniczeń na drogach publicznych i wewnętrznych oraz na obiektach inżynierskich.

Nie ma również ograniczeń w kontekście geometrii torowiska – z uwagi na szeroki typoszereg długości i szerokości płyt tramwajowych (szczegółowa informacja w Karcie technicznej) system stosuje się w liniach jednotorowych jak i wielotorowych, zarówno na odcinkach prostych jak i w łukach poziomych i pionowych o standardowych promieniach. W łukach poziomych o promieniach w zakresie 25m ≤ R ≤ 50m można zastosować, na specjalne życzenie, płyty torowe trapezowe zmniejszające średnią szerokość szczelin międzypłytowych.

Zalety i korzyści eksploatacyjne wynikające z zastosowania systemu RP

ZALETY
KORZYŚCI
1

Zmniejszenie poziomu drgań i hałasu propagowanych do otoczenia
  • Ochrona ludzi przed szkodliwością hałasu i dyskomfortem odczuwania drgań
  • Ochrona budynków przed destruktywnym działaniem drgań
2

Wieloletnia trwałość betonowej nawierzchni torowiska tramwajowego
  • Dłuższy okres eksploatacji torowiska tramwajowego
  • Brak dodatkowych kosztów i utrudnień związanych z częstymi remontami nawierzchni w trakcie
    eksploatacji
3

Możliwość wymiany szyn bez uszkodzenia prefabrykowanej nawierzchni torowiska tramwajowego
  • Niższe koszty eksploatacji torowiska tramwajowego
  • Krótszy okres niedogodności wynikających z prac budowlanych, zastępczej organizacji ruchu i zastępczej komunikacji dla pasażerów i okolicznych mieszkańców
4

Zmniejszenie falistego zużycia szyn w trakcie eksploatacji
  • Dłuższy okres eksploatacji szyn
  • Wyższy komfort jazdy
  • Niższe koszty szlifowania szyn
  • Ochrona ludzi przed dyskomfortem odczuwania drgań
  • Ochrona budynków przed destruktywnym działaniem drgań
5

Brak „mostków” wibracyjnych
  • Ochrona ludzi przed dyskomfortem drgań
  • Ochrona budynków przed destruktywnym działaniem drgań
6

Ograniczenie upływu prądów powrotnych
  • Ograniczenie korozji nawierzchni torowo-drogowej
  • Ograniczenie korozji infrastruktury stalowej (np. rur wodociągowych) położonej pod torowiskiem
7

Niewielka ilość koniecznych prac utrzymaniowych (kontrola i ew. uzupełnianie wypełnienia szczelin międzypłytowych, czyszczenie odpływów w płytach specjalnych)
  • Niskie koszty utrzymania,
  • Niewielka ilość utrudnień spowodowanych pracami utrzymaniowymi

Certyfikaty

Nasza oferta

W naszej ofercie dla systemu rowkowo-przykręcanego RP znajdziecie Państwo nw. składniki:

  • Prefabrykowane płyty tramwajowe – torowe VRP i międzytorowe VRm
  • Profile gumowe otulające szyny i zespoły mocowania mechanicznego tj. łapki, podkładki i wkręty (kooperacja z firmą Transcomfort)
  • Szybkotwardniejącą suchą zaprawę mineralną (kooperacja z firmą APChemie)
  • Zestaw wyrobów syntetycznych do wypełnienia szczelin międzypłytowych i dylatacji w cementowym wypełnieniu kanałów szynowych (wyroby firmy Soudal)

W razie dalszych pytań zapraszamy uprzejmie do kontaktu telefonicznego +48 12 282 67 50 lub mailowego biuro@prefa.pl.

Realizacje z zastosowaniem systemu rowkowo-przykręcanego (RP)