
Informacja ogólna o systemie
System zalewowy KZ z szyną 49E1 jest nawierzchnią bezpodsypkową przeznaczoną do torowisk tramwajowych wspólnych z jezdnią. Konstrukcja ta umożliwia przytwierdzenie szyn Vignole’a typu 49E1 w płytach torowo-drogowych. Produkt powstał z myślą o zlikwidowaniu uciążliwości i zmniejszeniu kosztów związanych ze zmianą typów szyn (49E1/60R2) w obrębie wielu przejazdów tramwajowych i przejść dla pieszych.
System KZ stanowi połączenie dwóch rozwiązań:
- prefabrykowanych, betonowych płyt tramwajowych
- sprężystego, ciągłego mocowania szyn jezdnych w otulinie żywicznej
System składa się z czterech elementów:
- prefabrykowanych płyt tramwajowych:
o torowych – służących do zamocowania w nich szyn Vignole’a typu 49E1
o międzytorowych – służących do wypełniania przestrzeni międzytorzy - szyn Vignole’a typu 49E1
- betonowych bloczków przyszynowych wypełniających komory łubkowe szyn
- otuliny żywicznej przytwierdzającej szynę oraz tłumiącej hałas i drgania
Przeznaczenie i zakres stosowania
Konstrukcja ta przeznaczona jest do eksploatacji w:
-
- torowiskach tramwajowych wbudowanych w ulice, bez ograniczenia co do długości torowiska
- przejazdach tramwajowych
- przejściach dla pieszych przez torowisko tramwajowe
- torowiskach tramwajowych na obiektach mostowych
Konstrukcja nawierzchni wraz z odpowiednią podbudową pozwala na stworzenie torowisk tramwajowych, które mogą pracować obciążone ruchem w zakresie od KR1 do KR7 (kategorie ruchu drogowego wg Katalogu sztywnych nawierzchni drogowych, GDDKiA).
System KZ dopuszczony jest do stosowania bez ograniczeń na drogach publicznych i wewnętrznych oraz na obiektach inżynierskich.
Rozwiązanie stosuje się w liniach jednotorowych jak i wielotorowych. Z uwagi na wytyczne stosowania w torowiskach tramwajowych szyn Vignole’a typu 49E1 system rowkowo-zalewowy KZ przeznaczony jest do torów leżących na prostej w planie i w łukach poziomych o promieniu większym od 150 m.
Zalety i korzyści eksploatacyjne wynikające z zastosowania systemu KZ
|
Nasza oferta
W naszej ofercie dla systemu rowkowo-zalewowego RZ znajdziecie Państwo nw. składniki:
- Prefabrykowane płyty tramwajowe – torowe VKZ i międzytorowe VRm
- Betonowe bloczki przyszynowe wypełniające komory łubkowe szyn 49E1
- Zestaw żywic Premiks do wykonania otuliny żywicznej mocującej szyny oraz wypełniającej szczeliny międzypłytowe.
W razie dalszych pytań zapraszamy uprzejmie do kontaktu telefonicznego +48 12 282 67 50 lub mailowego biuro@prefa.pl