System rowkowo – zalewowy RZC

Torowiska tramwajowe

Ekrany akustyczne

Nietypowe wyroby betonowe

Informacja ogólna o systemie

System rowkowo-zalewowy w wersji RZC (w skrócie system RZC) jest nowoczesną nawierzchnią bezpodsypkową przeznaczoną do torowisk tramwajowych z zabudową roślinną.

--

System składa się z czterech elementów:

  • prefabrykowanych płyt tramwajowych torowych z nieckami – służących do zamocowania w nich szyn i posadzenia roślinności
  • szyn tramwajowych typu 60R2
  • wypełniających bloczków szynowych
  • otuliny żywicznej mocującej szynę oraz tłumiącej hałas i drgania
  • zabudowy torowiska wykonanej z humusu i wybranej roślinności

Przeznaczenie i zakres stosowania

Nawierzchnia ta przeznaczona jest do eksploatacji w torowiskach wydzielonych z jednoczesnym umożliwieniem ruchu wybranych pojazdów uprzywilejowanych o małych i średnich gabarytach. Ruch tych pojazdów możliwy jest dzięki utwardzonym pasom, zbudowanym z betonowych kanałów szynowych oraz z szyn i przytwierdzenia.

Zalety i korzyści eksploatacyjne wynikające z zastosowania systemu RZC

ZALETY
KORZYŚCI
1
Zmniejszenie poziomu drgań i hałasu propagowanych do otoczenia
  • Ochrona ludzi przed szkodliwością hałasu i dyskomfortem odczuwania drgań
  • Ochrona budynków przed destruktywnym działaniem drgań
2
Więcej zieleni w mieście
  • Infrastruktura miejska przyjemniejsza dla mieszkańców
3
Możliwość niezwłocznego obciążenia torowiska tramwajowego ruchem pojazdów
  • Krótszy okres niedogodności wynikających z zastępczej organizacji ruchu i zastępczej komunikacji dla pasażerów i okolicznych mieszkańców
  • Niższe koszty zastępczej organizacji ruchu
  • Niższe koszty zastępczej komunikacji zbiorowej
4
Zmniejszenie falistego zużycia szyn w trakcie eksploatacji
  • Dłuższy okres eksploatacji szyn
  • Wyższy komfort jazdy
  • Niższe koszty szlifowania szyn
  • Ochrona ludzi przed dyskomfortem odczuwania drgań
  • Ochrona budynków przed destruktywnym działaniem drgań
5
Brak „mostków” wibracyjnych
  • Ochrona ludzi przed dyskomfortem drgań
  • Ochrona budynków przed destruktywnym działaniem drgań
6
Prosta i szybka technologia budowy nawierzchni torowiska tramwajowego
  • Krótszy okres niedogodności wynikających z zastępczej organizacji ruchu i zastępczej komunikacji dla pasażerów i okolicznych mieszkańców
  • Niższe koszty zastępczej organizacji ruchu
  • Niższe koszty zastępczej komunikacji zbiorowej
7
Ograniczenie upływu prądów powrotnych
  • Ograniczenie korozji nawierzchni torowo-drogowej
  • Ograniczenie korozji infrastruktury stalowej (np. rur wodociągowych) położonej pod torowiskiem
8
Umożliwienie awaryjnego ruchu pojazdów samochodowych
  • Pojazdy uprzywilejowane o małych i średnich gabarytach mogą poruszać się po torowisku nie uszkadzając zieleni
9
Tor w płycie nie wymaga okresowej regulacji
  • Brak kosztów i utrudnień związanych z pracami regulacyjnymi

Certyfikaty

Nasza oferta

W naszej ofercie dla systemu rowkowo-zalewowego RZC znajdziecie Państwo nw. składniki:

  • Prefabrykowane płyty tramwajowe torowe typu VRZC
  • Bloczki szynowe betonowe, wypełniające komory łubkowe szyn
  • Zestaw żywic Premiks do wykonania otuliny żywicznej mocującej szyny oraz wypełnienia szczelin międzypłytowych.

W razie dalszych pytań zapraszamy uprzejmie do kontaktu telefonicznego +48 12 282 67 50 lub mailowego biuro@prefa.pl.

Realizacje z zastosowaniem systemu rowkowo-zalewowego RZC - torowisko "zielone"